METODAI

Mano darbo moksliškai pagrįstas pagrindas:
Šiuolaikiška, trečiosios kartos Kognityvinė elgesio terapija: Priėmimo ir įsipareigojimo terapija, Metakognityvinė terapija, Sąmoningumu grįstas stresų valdymas (Mindfulness).
Metakognityvinė terapija nukreipta labiau į mąstymo procesus, o ne į minčių turinį. Ji moko nepasiduoti pasikartojančioms negatyvioms mintims. Terapijos metu žmogus ugdo įprotį daryti pasirinkimą, kai apsėda negatyvi mintis – ar toliau ją permąstyti, ar užfiksuoti, kad ta mintis atsirado ir paleisti ją. Žinodami, kas atsitinka užsifiksavus ties viena negatyvia mintimi, pacientai pradeda atpažinti, kai tai atsitinka ir pasirenka kitą alternatyvą. Šis metodas nesusijęs su paciento minčių analizavimu. Pacientas turi leisti iškilti nerimui, tačiau išmokti būti pasyviu stebėtoju, į savo mintis žvelgti atsitraukęs, į mintis žvelgti kaip į mintis, o ne realybės atspindį.
Tyrimai rodo, kad metakognityvinė terapija reikalauja mažiau paciento pastangų.
Papildomos priemonės: Į sprendimą sutelkta terapija; Galimybių (norų) terapija; Problemų sprendimo terapija; Krizių valdymas; Integratyvi elgesio porų terapija ir kt.
Kaip tai vyksta.
Pokalbio metu išsiaiškiname esamą situaciją. Apibūdinate problemą, sunkumą, pasirinkimus. Tada kartu atliekame problemos analizę: kas, kur, kodėl, kada ir pan.
Tada, aiškinamės pagrindinius įtakos veiksnius bei norimą sprendimo efektą. Toliau aptariame galimybes, ribojimus bei prioritetus.
Surinkus reikiamą informaciją, randame geriausią (nors ne būtinai teisingiausią) sprendimą bei gauname aiškų atsakymą ką daryti.